2016. sze 12.

Amikor a rangos nemzetközi kiállításból zsibvásár lesz, avagy mi történik az IFA utolsó napján

írta: SMARTA
Amikor a rangos nemzetközi kiállításból zsibvásár lesz, avagy mi történik az IFA utolsó napján

ifa-berlin-2016.jpg
A nagy nemzetközi vásárok első napján ott lenni, és először találkozni az újdonságokkal fantasztikus élmény.  Az utolsó napon viszont akár kincses bánya is lehet annak, aki szemfüles és szeret alkudozni.  Ha kíváncsi vagy, hogy Európa legnagyobb háztartási és szórakoztató elektronikai vásárán mit csinálnak a német nyugdíjasok cekkert húzva maguk után, akkor olvass tovább.

Most először voltam ott az IFA zárónapján, és legnagyobb meglepetésemre a sok öltönyös üzletember, az újdonságokra éhes tízen és huszonévesek mellett délutánra megjelentek a német nyugdíjasok bevásárló táskákat húzva maguk után. Nem értettem a jelenséget, főleg a cekkereket nem.

7658184478_d67df2d84e_z.jpg

Kis-Ázsia Berlinben

Sétálva egyik kiállítási csarnokból a másikba egyszer csak az ’International Hall’ azaz a nemzetközi  csarnokban találtam magam. Ahogy beléptem azonnal éreztem, hogy más világba csöppentem. Nem volt légkondicionálás, a csarnokot átjárta a kínai gyorskaja szaga, a standok nem voltak sem lenyűgözőek, sem egyediek, viszont a legtöbb kiállító helyen kint volt a ’Sale’ azaz Eladó felírat.   

sports-sale.png

Utána jártam egy kicsit a jelenségnek, és a megoldás nem is annyira bonyolult, mint először gondoltam. A távol-keletről érkezett kiállítók egy ilyen alkalommal kifizetik a kiállításra szánt termékek Európába szállítását, az itt tartózkodásukat, a stand költségét, ami összességében elég magas. Egy dolgon tudnak spórolni: ha nem szállíttatják vissza a mintatermékeket a tengeren túlra.

Ki jár jól a végén?

Ennek köszönhetően alakul ki a win-win, azaz a nyer-nyer szituáció. A leleményes vásárlátogató a tényleges ár töredékéért juthat termékekhez, a kiállítónak pedig nem kell kifizetni a visszaszállítás költségét, és még valamennyi pénzt is keres, amellyel tudja csökkenteni az európai tartózkodása költségét.

A nyugdíjasok körében a legnépszerűbb termékek az olyan kis háztartási készülékek, mint az olajsütő, vízforraló vagy kenyérpirító. A fiatalok inkább a telefontokokat és okos kiegészítő kütyüket vitték. Én a magam részéről egy okos masszírozóra alkudtam, amiről itt írtam bővebben.

Van kivétel?

Azért akadt olyan stand is ahol ki volt téve a NO SALE (nincs értékesítés) felírat, hozzájuk délután 4 után már érkeztek a fuvarozócégek furgonjai, hogy tovább szállítsák a kiállítási mintadarabokat, hiszen 2 hét múlva Sanghajban kezdődik a következő show.

 

Ha kíváncsi vagy milyen újdonságokkal rukkoltak elő a nagy márkák idén, akkor olvasd el a korábbi írásaimat:

Mindet vittek az okos készülékek Berlinben az IFA-n

Az okos, lehet szép is? Michael Kors okos trendet diktál 

5+1 innovatív kütyü, ami nem hiányozhat egy női otthonból

 

Szólj hozzá

IFA Smart megoldás Háztartási készülékek