2017. máj 05.

Gluténmentes reggeli kása hajdinából

írta: SMARTA
Gluténmentes reggeli kása hajdinából

A hajdina jótékony hatásai

cover_l_2.jpg

Szeretem a reggeleket müzlivel vagy zabkásával kezdeni, amit felturbózok gyümölcsökkel, magokkal. A zabkásáról korábban már itt írtam, most egy számomra újdonságnak számító kásával, a hajdinakásával ismerkedem. Gondoltam megosztom veletek az első tapasztalataimat :-) Ha kíváncsi vagy milyen is az a hajdinakása, ami ráadásul gluténmentes gabonaféleség, akkor tarts velem.

Mi is az a hajdina?

A hajdina is egyike annak az ősi gabonáknak (hivatalosan keserűfűféle), amelyről az utóbbi évtizedekben megfeledkeztünk. Régen a szegények eledele volt, de most újra kezdik felfedezni a tudatos táplálkozás elkötelezettjei. Leginkább a hajdinából készült liszt, ami egyre nagyobb teret hódít, hiszen a gluténérzékenyek, cukorbetegségben szenvedők és a májbetegek is nyugodtan fogyaszthatják, kiváltva ezzel a búzalisztet.

buckwheat-1835998_1280.jpg

Magas a vitamin és ásványi anyag tartalma. Az E, B1 és B2 vitaminok mellett P-vitamint is tartalmaz, amely nagyban hozzájárul az érrendszerben található kötőszövetek erősítéséhez, és jótékony hatással bír vénás megbetegedések esetén is.

Ásványi anyagokból a legjelentősebb a kalcium, magnézium, réz és a cink.

Magast rosttartalma jót tesz, ha emésztési problémákkal küzdünk.

Mire használható a hajdina?

soba-noodles-801660_1280.jpg

A hajdinából lehet köretet készíteni, a lisztjéből lepényt, kenyeret, tésztákat, sőt még palacsintát is lehet sütni. Próbáltam már köretnek (rizshez hasonlóan kétszeres vízben kell megfőzni), sütöttem a lisztből (liszt keverékből) muffint, most pedig a hajdinakásával ismerkedem :-)

Hogyan készül a hajdinakása?

Arra még nem szántam rá magamat, hogy neki kezdjek klasszikus hajdinakását főzni reggelente (bár az sem tűnik bonyolultnak), de a legutóbbi bevásárlásomkor rábukkantam a Fit Reggeli Hajdinakásájára. A zabkásáit rendszeresen fogyasztom, gondoltam egy próbát megér. Forró vízzel kell csak felönteni, és 3 perc után már fogyasztható is.

hajdina_belso_l.jpg

Az íze önmagában nekem elég semleges volt, gondolom ez annak is köszönhető, hogy inulinnal van édesítve. Nagyon sokan ellenzik a cukorfogyasztást (a túlzottnak én sem vagyok a híve), de én nem bánom, ha a reggelimben, a teámban és a kávémban az van. Kell reggel az energia :-) De azzal is tisztában vagyok, hogy sajnos sok ember küzd cukorbetegséggel, vagy inzulinrezisztenciával, és nekik fontos, az alternatív édesítőszerek használata.

Visszatérve az ízre, én feldobtam némi gyümölccsel, és magokkal, és így isteni lett a végeredmény. Legjobban a reszelt almás-fahéjas-diós és a málnás-áfonyás ízesítés jött be. A mangó-papaya-kesudió kombó sem volt azért rossz :-)

Egy pohár narancslével, és utána természetesen az elmaradhatatlan kávéval szuperül indult a napom. Összességében a pozitív élettani hatásai miatt, no meg azért, mert könnyű elkészíteni biztosan fogok a müzlis fiókban tartani belőle párat :-)

Tetszik Neked is a hajdina? Akkor nyomj egy lájkot! ;-)

Ha többet szeretnél tudni a termékről, akkor katt ide >>>

Ha a zabkásákra vagy kíváncsi akkor ide kattints >>>

Reggeli tippekért kövesd a Facebook oldal!

 

Ezek is érdekelhetnek:

Gluténérzékeny vagyok, mit nassolhatok?

Ezt nassold, ha igazán egészségesre vágysz!

Karácsonyi csokis-narancsos fitt muffin Smarta konyhájából – VIDEÓVAL!

 

Fotók: smarta, pixabay

Szólj hozzá

Reggeli Egészség Fit Gluténmentes Görög Zita Hajdina Smarta konyhája Hajdinakása