2017. dec 08.

Black Friday és ami utána jött

írta: SMARTA
Black Friday és ami utána jött

Webáruházi körkép 2017

wallet-2125548_1920.jpgMiután megírtam a cikkemet, arról, hogy hogyan is készüljük a black fridayra, még én is sokkal tudatosabban kezdtem neki a szerencse vadászatnak. Én örültem, hogy kicsiny hazánkban sok szemfüles kereskedő nem csak 1 napig, hanem egész hétvégén keresztül kínálja áruját akciós áron. Több helyről vásároltam, vagy akartam vásárolni ezt-azt, és zömében pozitív tapasztalataim voltam. De lássuk hol vásároltam, és mi volt a benyomásom. Ja, és ez nem szponzorált tartalom, hanem valódi tapasztalat! :-) 

Szubjektív tényezők alapján minősítem az webshopokat és egy 1-5-ig skálán pontozom is, hogy könnyebb legyen az eredmények összevetése.

Bútor vásárlás

Néhány kisebb bútorra volt szükségem, de gondoltam pár héten már nem múlik semmi, és megvárom, hátha lesz valami kedvező black friday ajánlat és tudok egy kicsit költséget optimalizálni.

1. RS Bútor - 3/5

A meglévő bútoromhoz akartam egy könyves polcot még rendelni, és a piaci árakhoz képest kedvezőbb ajánlatot találtam itt, bár erre nem volt semmilyen kedvezmény. Boldogan meg is rendeltem, de sajnos pár órán belül csörgött a telefonom, hogy a megrendelt bútort már nem gyártják, így nem tudják teljesíteni a megrendelésemet.

A hölgy nagyon kedves volt, és azt felajánlotta, hogy ha esetleg a mintadarab, ami ki van állítva az üzletben is megfelelő lehet, akkor azt be tudja foglalni, amíg személyesen elmegyek megnézni. Ez a megoldás is érdekelt volna, de kisvártatva kiderült, hogy a kiállított darab is el van már adva, csak még nincs elszállítva.

Az ügyintézés gyors és kedves volt, a hölgy nagyon segítőkész volt, de rossz pont, hogy a webáruházi információk nem naprakészek, és maga a webshop sem tartalmaz túl sok infót a termékekről.

2. butor-mirjan24.hu 4/5

Gyerekbútort rendeltem tőlük, még aznap meg is kaptam minden visszaigazolást, hogy gyártásba is tették, várhatóan 10 napon belül szállítják is. Ami szintén egy elég jó és belátható idő, mert a legtöbb helyen 4-6 hét az átfutás.rest-ii-ifjusagi-butor_1.jpgAmi még szimpatikus volt ennél az webshopnál, hogy a vételárban nem csak a kiszállítás, de az emeletre hordás is benne van. A legtöbb helyen ilyet vagy nem is vállalnak, vagy feláras szolgáltatásként lehet megrendelni.

Utánvétes fizetésre volt csak lehetőség.

Most tartunk a rendeléstől számított 14. napon és még nincs hír a búrorról. Tájékoztatás és a vállalási idő lehetne kicsit pontosabb.

3. énszobam.hu 5/5

Egyedül itt találtam az én íróasztalom színéhez passzoló gyermek íróasztalt jó áron, de 2 nagyon hasonló asztal közül nem igazán tudtam eldönteni, hogy mi az oka a 3.000 Ft-os szállítási árkülönbségnek, illetve, hogy az én dió asztalomhoz a mogyoró vagy a szilva illik jobban (a fontos kérdések, ugye :-) ) 

Második próbálkozásra el is értem a céget, és egy nagyon kedves hölggyel percek alatt tisztáztunk mindent. A szállítási díjban azért van különbség, mert az egyik lapra szerelt, a másik teljesen összeszerelt. A dióhoz pedig a szilva megy jobban. Meg is nézte a készletet, és mondta, ha délig megrendelem délután már fel is tudják adni és 2-3 napon belül itt van. Magyar gyártású a bútor, ami szintén plusz pont.

Utánvétes fizetési módra volt csak lehetőség, 4 munkanap alatt lett kézbesítve a rendeléstől számítva

4. Mömax 5/5

Online kinéztem egy polcot - ha már az RS-nél nem kaptam - és egy komódot, de szerettem volna személyesen is megnézni. Itt a pink weekend keretében minden bútorra 10% kedvezmény volt, amiről nem tudtam, ezért kellemes meglepetés volt. 

A második kellemes meglepetés az eladó fiatalember felkészültsége volt, ahogy mondtam a termék fantázianevét, és azonnal tudta, hogy miről beszélek. Sajnos a komód nem volt kiállítva, csak a bútorcsalád többi tagja, de azok alapján meg mertem rendelni. Áruházi készleten nem volt, csak központi raktárban. Csütörtökre ígérték, hogy átjön a 3. kerületi áruházba. Csütörtökön jött is az email és még telefonáltak is beérkezett a rendelésem mehetek érte.

Lakás dekorációk

1. butopea.hu 5/5

Erre a weboldalra a Glamour napokon találtam rá, és azóta többször visszajárok nézegetni, mert beleszerettem egy kék fotelbe és egy fali órába (a sok más gyönyörű dekor cucc mellett), és nem hagyott nyugodni. Black friday akcióban le is csaptam rájuk, és még néhány kiegészítőre, ami nélkül nem lehet élni :-) kek-fotel-asztalkakkal-1400x1400.jpgTöbb emailt is kaptam a feldolgozási státusszal kapcsolatban, és csütörtökön meg is érkezett minden. A fotókon látható minőségű termékek érkeztek.

Online előre fizettem.

2. 4home.com 4/5

Ágynemű garnitúra vásárlásával mindig gondban vagyok, mivel dupla paplanom van (200x200 cm), nem szerettem a színes és a krepp ágyneműt. Nagyon régóta vadászok sima fehér garnitúrára, és ez volt az egyetlen hely, ahol találtam, ráadásul akciósan! Sajnos jó minőségű fehér lepedőt nem találtam az amúgy elég széles termék választékban, ami nekem azért kicsit furcsa volt. Ezt külön kell beszereznem - mert akár mennyire is furcsán hangzik jó minőségű fehér lepedőt szintén alig lehet kapni!

Hétfőn szállították ki a csomagot.

Online előre fizettem.

3. lampak.hu 4/5

Szintén gyerekszobai project része volt, hogy a babás lámpát egy komolyabb fiúsra kellett már lecserélni. Itt találtam is egy megfelelő dinós kivitelt igen csak jó áron. A megrendelés visszaigazolását megkaptam, viszont utána már csak a futár érkezett, és azt sem tudtam mit hoz. Persze 3 nappal később meg is érkezett az email értesítés, hogy a csomagomat át adták a futárnak és számítsak rá, hogy érkezik. A futár kicsit gyorsabb volt mit az email. Ez akkor lett volna kellemetlenebb, ha nem előre fizetem ki, hanem utánvéttel kérem, mert ha nem tudok róla, nem biztos, hogy van nálam pénz. Ezen még lehetne kicsit finomítani, viszont a termék fotók és a leírások jók.

4. bighome.hu 2/5

Itt egy nagyon kedves fali tükröt szemeltem ki a hálószobába. Semmi eget rengető dologra nem kell gondolni,  sima fehér keretes tükör, de pont az a méret, amit szerettem volna. 

Az oldalon már jelezték, hogy csak januári szállítással tudják fogadni a rendelést, de én türelmes vagyok. Ha hónapok óta megvoltam enélkül, akkor még néhány hetet kibírok. 

Kedden aztán elkeserítő emailt kaptam, hogy ezt a tükröt nem gyártják egy darabig, így áprilisnál előbb nem tudják a szállítást vállalni, és jelezzem, megvárom-e. Köszönöm szépen, de egy fehér keretes tükörre talán nem várnék fél évet. Határozottan rossz pont, hogy nem aktuális egy webáruház termékének az elérhetősége. Szerencsére itt a bizonytalan kiszállítás miatt az utánvétet választottam, így legalább a pénz visszautalással nem kellett vesződni.

Ruha vásárlás

1. dockyard.hu 5/5

A 15 éves síkabátom/extra meleg téli dzsekim végleg megadta magát, így tartós beruházás címszóval, és mivel nagyon fázós vagyok lecsaptam egy akciós Colombia kabátra. Sokat hezitáltam, hogy S vagy M lesz a jó méret, de úgy döntöttem legyen inkább picit nagyobb. Ez rossz döntés volt.landscape-1457390155-columbia-omni-heat-womens-jacket.jpgA csomag villám sebesen már kedden este nálam volt, de a kísérő papír szerint méret csere csak postai visszaküldéssel lehetséges. Kiszámoltam, hogy ha szerdán feladom a Magyar Posta gyorsaságával talán péntekre meg is érkezik, amiből jövő hét közepére lesz megfelelő méretű kabátom. Rájöttem, hogy ez nagyon késő, mert kedden elutazom, és oda már kelleni fog a meleg kabát.

Körülbelül a negyedik próbálkozásra sikerült elérni az ügyfélszolgálatot, ahol meglepetésemre a hölgy nagyon segítőkészen állt a problémámhoz, és mindenféle léci-léci nélkül percek alatt már nézte is, hogy melyik üzletükben van ebből a típusból méret, és be is foglalta nekem. Így már szerda délután meg is volt az új, jó méretű, extra meleg téli kabátom.

Online előre fizettem.

Összességében vagy jól választottam helyeket, ahonnan rendeltem, vagy az elmúlt években sokat fejlődött a webáruházak színvonala és a mögötte lévő ügyfélszolgálati munkatársak hozzáállása. Bár vannak helyek, akiknek van még hová fejlődni - olvastam sok negatív tapasztalatot is a neten -, de tendencia biztató!

 

Szólj hozzá

bútor online vásárlás Karácsony Lakberendezés Otthon Tippek Black Friday