2018. jan 31.

Erre számíthatsz, ha mobilszolgáltatót akarsz váltani!

írta: SMARTA
Erre számíthatsz, ha mobilszolgáltatót akarsz váltani!

Már tényleg nem küzdenek a mobilszolgáltatók az ügyfelekért?

smartphone-2781459_1920_1.pngTanúságos élmény volt végigjárni a három nagy mobil szolgáltatót és szembesülni azzal, hogy az elköltött több száz milliós marketing büdzsé, amivel meg akarnak győzni, hogy őket válasszuk, és a az értékesítési lánc végén tapasztalt ügyfélkezelés teljesen más képet mutat. Háromból összesen egyetlen cég esetében éreztem, hogy valóban motivált az értékesítő, és szeretné, ha az ő ügyfelük legyek. A másik kettőhöz még bemenni is kár volt. De nézzük, mire is számíthatunk, ha váltani szeretnénk.

Február végén jár le a Telenornál a két éves hűségidőm, és gondoltam szétnézek, ki mit tud ajánlani, mert a mostani csomagom már teljes mértékben alkalmatlan arra, hogy a kiszolgálja azokat az igényeimet, amely egy aktív social media jelenlét igényel. 500 MB adatforgalom nem elég például a mindennapi Instagram postokhoz, a folyamatos ingyen wifi vadászatból pedig elegem van. No meg persze egy új mobil is jól jönne, főleg a minőségi fotók és a videók miatt. Alapvetően ezzel a 2 elvárással indultam el közel 2 órás! túrámra, egyetlen bevásárlóközponton belül. 

Telenor - nem vagyunk annyira jók, de ha akarsz maradj

telenor.jpgElső utam a Telenorhoz vezetett, hogy ők mit tudnak ajánlani, mennyire akarják, hogy náluk maradjak (klasszikus elvet követve, naivan azt gondoltam, az ügyfélmegtartás prioritást élvezhet, ha már közel 8 éve vagyok náluk). A közel fél órás várakozást után (2 ügyfél volt előttem) már kezdtem elbizonytalanodni, hogy valóban kell-e ez nekem? Az idő faktor mellett a várótér sem volt túlzottan marasztaló, 10 várakozó ügyfél, 2 ügyfél szék...

A kolléga a pult túlsó oldalán másodjára értette meg, hogy egyáltalán miért vagyok ott, és mit szeretnék. Nagyon nem voltak érvei a csomagok mellett, és azt is belátta, hogy a felső kategóriás készülékek is elég drágák náluk. Konklúzió: ha úgy döntök maradok, ők annak örülnek, hiszen ott hagyva egy átlag havi fizetést lesz egy új, felső kategóriás mobilom, és a mostani tarifámhoz képest még havi 5.000 Ft-tal fizethetek is többet, ha már több adatforgalom kell. 

Telekom - szeretnénk, ha csatlakoznál hozzánk

tpont.jpgNem kellett túl nagy löket, hogy átmenjek a Telekom szomszédos üzletébe, megnézni, ott milyen ajánlatot tudnak adni. Itt is volt körülbelül 10 perces várakozási idő, de a hölgy, aki a sorszámhúzásban segített kedvesen eltársalgott velem. Nem bájcsevegésre kell gondolni, inkább egy előzetes igényfelmérés és egy kis "puhítás" volt, hogy azt érezzem jó helyen vagyok.

Az értékesítő hölgy elsőre átlátta, hogy mit is szeretnék, végigkérdezte az mobil használati szokásaimat, és egy új készülékkel kapcsolatos elvárásaimat is, majd 4 különböző opciót tett elém. Volt alacsonyabb havidíj, de magasabb készülék ár, és magasabb havi díj, viszont jelentősen kedvezőbb telefon ár.

Odáig jutottunk, hogy IPhone 8 vagy Samsung 8 sorozat valamelyik tagja jöhet szóba, és már hozni is akarta őket, hogy nézzem meg, vegyem a kezembe (profi értékesítési metódus, hogy a ha egyszer megfogod a terméket már nem annyira akarod visszaadni :-) ), hogy melyik tetszik jobban.img_0419.jpgŐ határozottan az IPhone mellett érvelt (neki is az van), de mivel eddig nekem csak Samsung telefonom volt, és kicsit a megszokások embere vagyok, ráadásul pár hétig teszteltem egy Samsung GalaxyNote8 készüléket, amibe beleszerettem, nem sikerült teljesen átvezetnie az almás telefonra.

Úgy váltunk el, hogy végignézem az opciókat és a készülékeket, ha kérdésem van, akár direktben hívjam, vagy írjak neki emailt és ha megengedem aznap, amikor lejár a hűségem a Telenornál fel is hívna, hogy akkor van-e bármilyen egyedi ajánlatuk, amit most még nem lát. Ez azért eléggé ügyfél centrikus ügyintézés volt.

Vodafone - nem várakoztatunk meg, de mégis

vodafone_arkad.jpgT-mobile kedvesség ide vagy oda, nem voltam rest a Vodafone üzletbe is beugrani, ha már ott járok. Itt nem is kellett várakoznom, azonnal le tudtam ülni az ügyintézőhöz, aki nem tudott segíteni, mert a céges ügyfelekkel a kollégája foglalkozik, aki nem volt bent, de felvette az elérhetőségeimet, valamint az igényeimet, és megígérte, hogy a kollégája hamarosan felveszi velem a kapcsolatot, és személyre szabott ajánlatot küldenek.

Ennek egy hete... azóta is várom, hogy a Vodafone kapcsolatba lépjen velem, de úgy tűnik 1 db előfizetés nem igazán motiválja őket... lehet, hogy a Vodafone inkább a nagyhalakat próbálja kipecázni? 

Akkor ki is lesz a befutó?

Itthon azért végigbogarásztam mind a 3 szolgáltató online felületét is, és egy csinos excel táblába be is dobtam az infókat, hogy objektíven össze tudjam hasonlítani. A telefonhasználati szokásaimhoz mérten mindenképp a korlátlan beszélgetés és a minimum 10 GB adatforgalmi csomagok jöhetnek szóba. Ezek nagyságrendileg minden szolgáltatónál hasonló árfekvésben mozognak +/- 1.000 Ft a különbség.

A jelentős különbség azonban a csomagokhoz kapcsolódó készülék árakban vannak, és mivel ez volt a másik fontos választási kritérium, ez fog dönteni.27393432_1549242671818350_691221864_o.jpgA Vodafone minden szempontból elvérzett, mert mind a csúcskategóriás készülékei (IPhone8/10, Samsung GalaxyNote8) nagyon magas árban vannak, mind a Samsung S8 sorozatért megkérik az árat.

Amin meglepődtem, hogy a Telenor a csúcskészülékeket viszont nagyon vonzó árban tudja kínálni (a másik 2 szolgáltatóhoz képest), csak ez valahogy az üzletben nem derült ki.

Az Samsung S8 és S8+ viszont a Telekomnál van verhetetlen áron, sőt! az Samsung S8 -at a korlátlan csomagban ingyen el tudnám hozni. Igaz, kicsit kevesebbet tud, mint a Note8, de a több, mint 200 ezer forintos árkülönbség igencsak vonzóvá teszi a készüléket :-)

Van még 3 hetem, hogy kitaláljam, melyik szolgáltató és készülék mellett teszem le a voksomat, de a lényeg:

Tévé reklám ide, óriás plakát oda, minden elköltött marketing forint kidobott pénz, ha az értékesítő, akinek meg kellene kötni az üzletet, nem elég motivált és nem ismeri a saját termékeit elég jól ahhoz, hogy az érdeklődőből ügyfelet csináljon. 

Lehet, hogy egy tévé kampány költségét, inkább a munkaerő motiválására kellene fordítani?

Ezek is érdekelhetnek: 

5 mobil applikáció, amely segíti a hétköznapokat

Fiatalok, lelkesek és elképesztő dolgokkal rukkoltak elő

Az okos tükör majd megmondja, hogy hatékony-e a krémed!

A gépek egyre okosabbak mi egyre butábbak leszünk?

Szólj hozzá

Samsung Iphone Telenor Vodafone Telekom T-mobil Mobil Smart megoldás GalaxyNote8