2017. ápr 22.

Csirke tikka masala Smarta konyhájából

írta: SMARTA
Csirke tikka masala Smarta konyhájából

indiai2.jpgSzeretem az egzotikus ízeket, szívesen kipróbálok mindenféle ételt, de nehezen veszem rá magam, hogy otthon is megpróbálkozzam vele. Főleg az olyan ételekkel vagyok gondban, aminek még a nevét is nehezen tudom megjegyezni, hogy legalább rá tudjak keresni a neten. Nem régen, egymás után többször is ettünk indiai ételt, amely nagyon ízlett mindannyiunknak, így gondoltam kipróbálom magam. Nagyon jól sikerült, nem túl bonyolult elkészíteni, ezért arra gondoltam megosztom veletek a receptet. Természetesen nem mondom, hogy ez egy igazi autentikus recept, de ízében visszahozta azt, amit az indiai étteremben ettünk, és nem is túl bonyolult elkészíteni. :-)

Mi is az a tikka masala?

Azzal nem árulok el szerintem újat magamról, hogy nem vagyok sem képzett szakács, sem vérbeli gasztroblogger. Családanya vagyok, aki szívesen próbál ki új dolgokat a konyhában, ami ha jól sikerül már papírra is kerül, hogy legközelebb is el tudjam készíteni :-)

Kicsit utána néztem, hogy mit is takar a tikka masala megnevezés, és hogy az amit én alkottam, lehet-e egyáltalán ez. Többé-kevésbé rá lehet húzni :-)

A tikka darabot jelent, de jelentheti azt is, hogy valami joghurtban pácolódik. A csirke darabok stimmelnek, és joghurt is került bele.

A masala szó különböző fűszerekből és egyéb összetevőkből készített fűszerkeveréket jelent, amelyeket használnak halhoz, húsokhoz és desszertekhez is.

Eredetileg ez az étel eléggé csípős és fűszeres, de én nem akartam ennyire autentikus lenni, mert gondolnom kell a 4 évesemre is, hogy neki is ehető ételt tálaljak fel. Így aztán megalkottam ezt.

Csirke tikka masala Smarta módra:

Hozzávalók (4-5 főre)

  • 40 dkg csirkemell filé felkockázva
  • 1 doboz mexikói kukoricás bab paradicsomszószban konzerv
  • 1 doboz a darabolt paradicsom konzerv
  • 2 dl joghurt
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • 3 cm gyömbér
  • 4 duci fokhagymagerezd
  • 1 lime leve
  • kínai hétfűszer fűszerkeverék (fahéj, csillagánizs, szegfűszeg, édeskömény, szecsuáni bors, gyömbér, kardamom)
  • madras curry fűszerkeverék (koriander, kurkuma, római kömény, mustár, lepkeszegmag, babér, gyömbér, paprika, fokhagyma)

Elkészítése (kb. 50 perc):

indiai1.jpg

A hagymát felkockázzuk (nagyobb darabokra, legyenek benne kb. 1x1 cm-es darabok), olajon elkezdjük megpárolni. A fokhagymát és a gyömbért kicsire felaprítjuk és beledobjuk a serpenyőbe. Jöhet hozzá 1 teáskanál kínai hétfűszer fűszerkeverék, keverjük át, és amikor már a fűszerek finoman illatoznak mehet bele a hús. 

Amikor a hús már megpirult, öntsük nyakon a mexikói konzervvel és az aprított paradicsommal. Mehet hozzá egy teáskanál madras curry fűszerkeverék és kb. 20 perc alatt, néha megkeverve főzzük össze. A legvégén mehet hozzá a joghurt és a lime leve. Ha ezek belekerültek, már ne forraljuk tovább.

Én kurkumás basmati rizzsel tálaltam.

Azt hiszem az indiai kalandozásaimnak ez még csak ez első állomása volt, és lesznek még itt finomságok :-)

Ha szívesen velem tartasz, akkor kövesd a Facebook oldalamat, videó recepteket pedig a YouTube csatornámon találsz.

 

Ezek is érdekelhetnek:

Mediterrán kuszkusz saláta Smarta konyhájából

Lazac duo Smarta konyhájából

Könnyű spagetti zöldborsó-pestóval és aszalt paradicsommal Smarta konyhájából

 

Szólj hozzá

Recept Indiai Smarta konyhája