2017. júl 20.

Goji bogyó - immunerősítő és vágyfokozó egyszerre?

írta: SMARTA
Goji bogyó - immunerősítő és vágyfokozó egyszerre?

Mitől superfood a goji bogyó?

cover2_f_l.jpg

Egyre több furcsa gyümölcs jelenik meg a boltok polcain, és legnagyobb részükről azt sem tudjuk, hogy mire való, milyen az íze, és egyáltalán milyen növényről származik. Pontosan így vagyunk a goji bogyóval is, hallottunk már róla, talán ettünk is, de túl sokat nem tudunk róla, főleg arról, hogy ennek a gyümölcsnek milyen jótékony hatásai is lehetnek. Kicsit utána néztem és ezt találtam.

Goji bogyó egy burgonyaféle!

Igen, ez az aprócska bogyó (ami farkasbogyó névre is hallgat) a burgonyafélék családjába tartozik, de kizárólag Kína bizonyos tartományában terem, a Sárga folyó által elöntött síkságon. A termőterület egyedi adottságai miatt a goji bogyó rendkívül gazdag tápanyagokban, vitaminokban és fehérjében; ezért kapta a szuper élelmiszer (superfood) megjelölést.

A goji bogyó jótékony hatásai

goji_l.jpgNem kerülhetett volna be ez a gyümölcs a superfoodok közé, ha nem lenne számtalan jótékony hatása a szervezetünkre. A teljesség igénye nélkül, íme 7 hatás, amit várhatsz a goji bogyótól.

1. Az antioxidáns szintje kiemelkedő - hatékonyan tudja felvenni a harcot a szabad gyökökkel, amelyek többek között az öregedésért is felelősek.

2. Immunerősítő - nagyon magas a vitamin és ásványi anyag tartalma, amely természetes formában van jelen

3. Természetes afrodiziákum - képes a tesztoszteron szintet növelni, amely fokozza a vágyat

4. Erősíti a csontokat és gyorsítja az izom növekedést - nagy mennyiségű fehérjét tartalmaz

5. Fokozza a zsírbontást és az energiatermelés - természetes módon csökkenti az étvágyat, a bevitt táplálékot energiává alakítja zsír helyett

6. Védi a májat - segíti a méregtelenítési folyamatokat

7. Javítja a látást - nagyon magas az A vitamin tartalma, és zeaxantint is tartalmaz, amely az időskori látásromlást képes késleltetni

Ezek mellett még számtalan jótékony hatással bír a Goji bogyó, amiről itt olvashatsz bővebben.

Így fogyaszd a goji bogyót

A goji bogyó aszalványként érkezik hozzánk, így akár magában is ehetjük, bár egy picit furcsa az íze, így jobb belekeverni joghurtba, müzlibe, süteménybe, áztatás után akár smoothie-ba is dobhatjuk.

Ha nincs kedved külön foglalkozni azzal, hogy kitapasztald, hogy mit milyen arányban használj ahhoz, hogy finom legyen a végeredmény, akkor már készen is vásárolhatsz goji bogyós zabkását, amelyet egyszerűen csak forró vízzel kell felönteni, és már fogyaszthatod is.blog_goji_l.jpgA zabkása már önmagában is egy teljes értékű reggeli, hiszen tele van lassan felszívódó szénhidrátokkal, rostokkal, amelyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy energikusan induljon a reggelA zabpehely rendszeres fogyasztása jótékony hatással lehet az egészségünk megőrzésére, mivel javíthatja az emésztést és a csontok, továbbá az erek általános állapotát. Tudtad, hogy már napi 10 dkg zab fogyasztásával fedezheted a jól működő szív- és érrendszer fenntartásához szükséges esszenciális zsírsav mennyiséget?

Ezt az zabkása alapot tudjuk chia maggal, goji bogyóval és szezonális gyümölcsökkel még finomabbá, táplálóbbá tenni, hogy kibírjuk ebédig. Sőt, a goji bogyó nagyon jól harmonizál a csokoládéval is, így a goji bogyós zabkásádat akár minőségi étcsoki darabkákkal is felturbózhatod! (Nekem ez a kedvenc kombóm ;-) )

Ha többet szeretnél tudni erről FitReggeliről, akkor itt még több hasznos infót találsz.

Reggeli ötletekért és egészséges életmód tippekért érdemes csatlakozni a Fit Facebook közösséghez.

Ezek is érdekelhetnek:

5 érv a chia mag fogyasztása mellett

Ezt nassold, ha igazán egészségesre vágysz!

Gluténmentes reggeli kása hajdinából

Gluténérzékeny vagyok, mit nassolhatok?

 

Szólj hozzá

Reggeli Egészség Goji Fit Promóció Görög Zita Zabkása Goji bogyó Smarta konyhája Superfood FitReggeli