2019. feb 09.

Mit (ne) együnk egy forró éjszaka előtt?

írta: SMARTA
Mit (ne) együnk egy forró éjszaka előtt?

valantinnap.jpgEgy kellemesen elköltött randi vacsora után a hangulat akár tovább fokozódhat, de lankadhat is az érdeklődés a másik iránt. Ilyenkor a legtöbben magukban keresik a hibát - biztos csúnyán ettem, kaja ragadt a fogam közé, vagy éppen nem tudtam olyan jó társaság lenni, mint amilyenre a másik számított. Sok esetben ennél sokkal profánabb a magyarázat, nem megfelelő ételek kerültek a tányérra. Egy kis odafigyeléssel igazán forró hangulatba kerülhettek akár Valentin napon is.

Úgy, ahogy a táplálkozásunk jelentősen befolyásolja az életünk minden területét, úgy az intim együttlétekre is igen jelentős hatása van. Vannak a közismert afrodiziákumok, amelyekkel lehet fokozni a vágyat, de ritkábban beszélünk arról, hogy mi az amit ne fogyasszunk egy randi vacsorán, ha utána nem egyedül szeretnénk tölteni az éjszakát. Szexi Valentin napi menü ötletet már mutattam nektek, ezért most kezdjük a kerülendő étel típusokkal.

5 étel, amit ne fogyassz randi estén

1. Bab, lencse és társai

beans-1001032_640.jpgBár a hüvelyesek remek fehérje források, alacsony a kalória tartalmuk, de nem biztos, hogy a randi estén a diétád kell, hogy az elsődleges legyen, hiszen ezeknek az ételeknek az emésztésekor jelentős mennyiségű gáz keletkezik a belekben, ami semmi esetre sem segít sem látványban, sem az ellazulásban. Fehérje forrásnak válassz inkább sovány csirkemellet, halat vagy tofut.

2. Chili és fokhagyma

chilli-pepper-449_640.jpgA túl erős fűszerek, főleg a chili bánthatják a gyomrot és sok embernél okozhat refluxos jelenséget a megnövekedett gyomorsav. Gondolom nem kell részleteznem, hogy ez miért nem szexi. Ugyanígy megnöveli a  gyomorsavat a kávé, a citrus levek - akár egy limonádé is - a hagyma, fokhagyma - ami alapból okoz egy büdös bőr kipárolgást - és a paradicsomos ételek. Ha tisztában vagy azzal, hogy neked melyik bántja leginkább a gyomrod, akkor azt messzire kerüld el ilyenkor.

3. Bacon

sizzling-2650322_640.jpgA zsíros húsok - ide tartoznak a rántott ételek is - azon túl, hogy teljesen eltelítik a gyomrot, órákra nehéz érzetet okozva. Ennek hatására az egész szervezet ezeknek a nehéz zsíroknak a lebontásával lesz elfoglalva, és a véráramlás is a gyomor táján lesz a legintenzívebb, akár órákon keresztül... Van még kérdés ezzel kapcsolatban? 

4. Hús krumplival 

food-826741_640.jpgHa egész nap koplalsz, hogy legyen helye a vacsorának, akkor a szervezeted jobban fogja kívánni a testesebb, táplálóbb ételeket, és könnyen elcsábulhatsz egy nagy adag, nem túl kímélő kajának, aminek az előző pontban felsoroltak lehetnek a következményei. Érdemes egész nap rendesen enni, hogy vacsorára elég legyen egy saláta, és utána maradjon egy kis hely valami szexi desszertnek is. Ha étkezés előtt megiszol egy pohár vizet, akkor kevesebbet fogsz tudni enni, így a bevitt ételt hamarabb feldolgozza a gyomrod, és a szervezeted tud másra is koncentrálni.

5. Szénsavas italok

water-2159915_640.jpgA szénsavas italokkal bejuttatott levegő buborékok azon túl, hogy feszítik a gyomrot, egy idő után távozni is akarnak. Nincs annál illúziórombolóbb, mint amikor egy csókot egy büfi szakít meg, ugye? Válaszd inkább a sima vizet, esetleg egy zöld teát, vagy egy pohár vörös bort. Az összes szénsavas üdítő közül a tonicot még inkább kerülni kell, mert rövid távon csökkenti a tesztoszteron termelést.

5 étel, amit fogyassz a randi estén

1. Cékla

beetroot-687251_640.jpgIndítsátok az estét egy cékla salátával, vagy cékla lével. Bizony, aki szeretne biztosra menni, annak érdemes ezt a zöldséget felvenni a napi fogyasztandó élelmiszerek listájára, ugyanis magas a nitrát tartalma, amelynek értágító hatása van, így az izmok több oxigénhez juthatnak, amely növeli az aktivitást.

 2. Rizs

rice-2294365_640.jpgA teljes értékű rizs remek fehérje forrás, és sok energiát is biztosít anélkül, hogy a gázképződés kellemetlen hatásától kellene tartanunk. Mindenki belátása szerint fogyassza, attól függően, hogy mennyi energiára lesz szüksége.

3. Étcsokoládé

valentines-day-2057745_640.jpgEz az egyik klasszikus afrodiziákum, ami azon túl, hogy finom fokozza a vérkeringést is. Ha esetleg nem szereted az étcsokit, akkor más flavonoidokban gazdag gyümölcs is szóba jöhet, mint a sötét színű bogyós gyümölcsök.

4. Ananász

pineapple-636562_640.jpgAz ananász jótékony hatásának városi legendáját tudományosan még nem igazolták, de az biztos, hogy energetizálja a szervezetet épp úgy, mint a mangó vagy a banán. Pár órával az együttlét előtt érdemes ezekből a gyümölcsökből falatozni, vagy smoothiet készíteni.

5. Vörösbor

red-wine-2443699_640.jpgAzon túl, hogy egy randihoz a vörösbor alap kellék, a jótékony hatásairól sem szabad megfeledkeznünk - természetesen mértékletes fogyasztás mellett. Egy kis pohár vörösborban található alkohol segít leküzdeni a feszültséget, megnyugtatja az idegeket, segíti ellazulni. Ezeket bármilyen alkohol esetében elmondhatjuk, de a vörösbor mellett szól az a tény, hogy gazdag flavonoidokban, amely fokozza a vérkeringést.   

Ha Valentin napra még nincs ötleted, hogy mit főzz, akkor nézd meg ezt a 3 fogásos Valantin napi menü javaslatomat ;-)

Ezek is érdekelhetnek:

Goji bogyó - immunerősítő és vágyfokozó egyszerre?

8 ok, amiért mindennap érdemes ananászt fogyasztani

5 tény, amit nem tudtál a C-vitaminról

Az egészséges táplálkozás 5 alapelve

Szólj hozzá

randi cékla bacon Egészség Valentin nap Csoki Egészséges táplálkozás Ananász