2019. már 18.

Az uborkás víz jótékony hatásai

írta: SMARTA
Az uborkás víz jótékony hatásai

image002_18.jpgA vízfogyasztás fontosságáról, és arról, hogy naponta mennyi folyadékot kell elfogyasztanunk nincs olyan hét, hogy ne hallanánk, de arról kevesebbet beszélnek, hogy ha már a könyökünkön folyik ki a sima víz, akkor hogyan vegyük rá magunkat mégis, a megfelelő folyadékpótlásra anélkül, hogy cukros üdítők, vagy mesterségesen ízesített palackos vizek után nyúlnánk. 

Uborkás víz?!?!

Ahogy jövünk ki a hideg tél szezonból sok ember számára a tea, mint alternatív folyadék pótlási lehetőség kiesik, és ezzel együtt a napi folyadékbevitel is csökkenthet azoknál, akik nem tudnak/szeretnek napi 2-3 liter vizet elfogyasztani. Az egyik opció, ha citromos vizet fogyasztunk, de nem ez az egyetlen. Frissen préselt narancsot, almát is hígíthatunk vízzel, de a gyümölcsös vizeknél a diétázók lehetnek bajban, mert ezeknél a gyümölcscukor is plusz kalóriabevitelt jelent. Ekkor lehet egy nagyon jó alternatíva az uborkás víz, ami nem csak finom, de számtalan jótékony hatása is van.

Ezért fogyassz uborkás vizet!

cucumber-2424558_1280.jpgAz uborkás víz nem más, mint egy nagy üveg víz uborka szeletekkel, vagy uborka csíkokkal - ahogy a szemünknek vonzóbb :-) Mielőtt elkezdjük azonban fogyasztani hagyjuk legalább fél órát pihenni a "koktélunkat", hogy az uborka jótékony hatásai átjárhassák a vizet is. De lássuk részletesen, hogy az ízén és a látványán kívül mi miatt lehet a kedvencünk ez az ital.

Vitaminforrás

A napi vitamin és ásványi anyag bevitel egy részét az uborkás vízzel is tudjuk természetes módon fedezni - főleg, ha a pohár alján maradt uborkát el is rágcsáljuk - hiszen az uborkában megtalálhatóak az olyan alapvető vitaminok, mint a C és B, valamint tartalmaz magnéziumot, vasat és káliumot is. 

Segíti a fogyókúrát

Mivel az uborka 96%-a víz, a kalóriatartalma pedig nagyon alacsony (100g-ban mindössze 10 Kcal van), ezért akik szeretnének pár kilótól megszabadulni fogyasszák bátran az uborkás vizet! Egyrészt az ízesített víz miatt kevésbé lesznek éhesek két étkezés között, másrészt az uborka káliumtartalma vízhajtó hatású, így természetes módon lehet az anyagcserét gyorsítani.

Hozzájárul a szép bőrhöz

image001_20.jpgAz uborka tele van antioxidánsokkal. A flavonoidok és  tanninok képesek a bőr öregedéséért is felelős szabadgyököket közömbösíteni, így a bőr simább és üdébb lehet, csökkenthetőek az öregedés jeleként is ismert barna foltok. Ha esetleg nem bírod már az utolsó fél pohár uborkás vizet meginni, akkor mosd át vele az arcodat, amely felfrissül.

Jótékonyan hat a szív és érrendszerre

Magas koleszterinszint? Magas vérnyomás? Ezeknek a kordában tartásához is hozzájárulhat az uborkás víz rendszeres fogyasztása. Egyrészt az uborka antioxidáns tartalma megköti az oxidatív stressz miatt kialakuló szabadgyököket, amellyel összefüggésbe hozható a magas vérnyomás, másrészt az uborkában lévő kálium hozzájárul a vérnyomás csökkentéséhez. Ezen felül az uborkás víz rendszeres fogyasztásával még ahhoz is hozzájárulhatunk, hogy a vér koleszterinszintje is optimális tartományban maradhasson.

Felfrissíti a leheletet

Ha napközben természetes módon szeretnéd a leheleted frissen tartani, és nem akarsz rágózni, akkor is jó választás lehet az uborkás víz, főleg, ha friss mentát is adsz hozzá. 

Ezek után elő a vizes üvegeket és az uborkát! ;-)

Ezek is érdekelhetnek:

Fald fel a szivárványt!

Az egészséges táplálkozás 5 alapelve

5 tény, amit nem tudtál a C-vitaminról

Mit (ne) együnk egy forró éjszaka előtt?

Szólj hozzá

szépség víz Egészség Táplálkozás Uborka Egészséges táplálkozás uborkás víz