2018. jún 28.

Ezt hallgasd! - wireless fülhallgató teszt

írta: SMARTA
Ezt hallgasd! - wireless fülhallgató teszt

img-5654.JPGEmlékszem, hogy milyen nagy dolog volt, amikor a '90-es évek első felében a kazettás walkman fém alapokon nyugvó - amibe mindig bele akadt a hajam - gyári fülhallgatóját le lehetett cserélni fülbedugós diszkrétebb eszközre. Sokat szenvedtem vele, mert nem illeszkedett igazán a fülembe bármilyet vettem, de nem igazán érdekelt. Azóta eltelt több, mint 20 év, és még mindig nem sikerült megtalálnom az igazit. Legalábbis eddig... most 4 fülhallgatót teszteltem, és azt hiszem van remény... :-)

Kb. 2 hete pakkot kaptam, benne pedig 4 különböző Motorola fülhallgató várt rám. Jelentősen különböztek egymástól, egyetlen dologban egyeztek csupán, mindegyik wireless módon, bluetooth segítségével csatlakozott a telefonomhoz. 

Hang élmények

Az első tesztalanyom a Motorola Pulse Escape fülhallgatója volt. Először nem igazán tudtam funkciót keríteni neki, hogy egy ilyen, nem túl kicsit eszközt mire is tudnék használni a mindennapjaimban. Sportoláshoz nem alkalmas, fülmelegítő nyárra nem kell, ezzel telefonálni az autóban vagy az utcán enyhén szólva is furcsa lenne. motorola_pulse_escape_fejhallgato_5.jpg

Az alkalom nem váratott túl sokáig magára, mert az egyik videóm épp vágás alatt volt, és a partner jelezte, hogy pár helyen mintha lenne valami háttér zaj. Ezt én se a laptopon se a telefonon nem hallottam tisztán, de amikor összecsatlakoztattam az Iphone-t a fülhallgatóval tiszta lett, hogy mire is gondol. Olyan hangok "keletkeztek" a fülembe, amiről eddig fogalmam nem volt. A telefon gyári fülhallgatója se hozta vissza azokat a hangokat, amit ez tudott.

A készülék összecsatlakoztatás és a funkciók megtalálása gyors és könnyű volt, a viselése kényelmes, nem nyom és még a hajamba se sikerült belegabalyítanom. Praktikusan összecsukható, így utazáskor is biztonságosabban szállítható.

Vezeték nélküli hangzás

A Motorola Stream vezeték nélküli fülhallgató szettje volt az összes közül a legizgalmasabb. Beüzemelése gyors volt, hamar megtalálta egymást a 2 fele, és a telefont is. Praktikussága, hogy sehol nincsen vezeték elvitathatatlan. Külön tartója van, amely egyben a töltő állomás is, így aki rendes, és mindig mindent visszatesz a helyére, annak szuper lehet.motorola_stream_bluetooth_fulhallgato.jpgViszont pont emiatt, nekem nem a legjobb választás, mert én mindig keresek valamit a táskámba, a napszemüveg tokoktól évekkel ezelőtt elköszöntem, mert soha nem tettem bele, így normál körülmények között 1 hetet adnék magamnak, hogy ennek a fülhallgatónakaz egyik felét elveszítsem valahol.

Viselése kényelmes, nem túl nehéz, nem éreztem, hogy lehúzná a fülemet, a szögletessége ellenére mondhatjuk, hogy csinos darab. 

A zene hallgatás és videó nézés teljesen rendben van vele, bár korántsem adja azt az élményt, mint az Escape. A telefonálás minőségével sem volt semmi gond, mind a két irányban jól működött a hang. Egyetlen furcsaság volt, hogy a telefonálás során, csak a bal fülemben hallottam a hívót, de ez ebben a kategóriában nem egyedi, csak első hallásra szokatlan a többi után. 

Sportos fülhallgató

verveloop-headphones.jpgEz mindig is kritikus volt, hiszen ahogy már az elején említettem, nem igazán találtam eddig jó bedugós megoldást a fülembe, ami még sport közben is ott marad. A futás kivételével nem is szoktam zenét hallgatni, de ahhoz jól esik, mert a zene ritmusa motivál, no meg persze nem unom el magam teljesen :-) 

A Samsung telefonom gyári fülhallgatója után, ami folyton kiesett a bal fülemből, felüdülés volt az Iphone headset-je, ami kicsivel strapabíróbbnak tűnt, de korántránt sem hozta el a szabadság élményét, már csak a kábelek miatt sem. De nézzük mit tudott a Motorola 2 féle, kifejezetten sporthoz gyártott fülhallgatója.25242f67-7b90-485f-aa00-0aa2ca64dd90.jpgAz első teszt alanyom a VerveLoop+ volt, amelynek nem csak sima szilikon bedugója volt 3 különböző méretben, de egy külön kis szilikon "fülbetartója" is, szintén 3 méretben. Miután sikerült jól összekombinálni a méreteket szembesültem, hogy mi volt az eddigi bajom. A 2 fülem totálisan eltér mindenféle szempontból, viszont ezekkel a kiegészítőkkel ki tudtam hozni egy olyan kombót, hogy a futás alatt egyetlen egyszer sem kellett megigazítani a fülest, ami számomra felbecsülhetetlen élmény volt.motorola_verveloop_bluetooth_sport_fulhallgato_3.jpgPróbáltam torna közben, hanyatfekve, hason fekve, négykézláb, és stabilan a helyén volt.

A beüzemelése szintén nem okozott különösebb nehézséget. Ehhez a típushoz van saját applikáció is, amelyen azért van még mit fejleszteni, de az alap jó. A VerveLife névre hallgató alkalmazás magyar nyelvű, van feltöltve kb 20-25 percnyi zene is, amelynek nagy része egész jól megy a sporthoz, de jó lenne még track lista, mert 2-3 alkalom után unalmassá válik.

Beüzemeléskor az appon belül arra nyomtam, hogy nem akarom, hogy a helyzetemet akkor is kövesse, amikor nem fut az alkalmazás, ezzel el is intéztem, hogy a beépített térképen utólag visszakövessem, hogy mennyit is futottam. Ennek az engedélyezését azóta se sikerült alkalmazáson belül megtalálni. 

A második sportos tesztkészülékem, a VerveRider+, amely az előző siker után nem hozta az elvárást. Hiába a jól megválasztott szilikon feltét a fülesre, többször igazítani kellett rajta, és kb a 20. perc után, amikor már én is kimelegedtem jócskán, folyamatosan kicsúszott a bal fülemből.motorola_ververider_bluetooth_sport_fulhallgato_3.jpgAz viszont pozitív csalódás volt, hogy a nyakba tehető fix rész nem pattogott futás közben, hanem szépen rásimult a nyakamra. Viszont, abban a pillanatban, hogy a függőleges helyzetből kimozdultam, már az is elkezdett mászkálni. 

Gyanítom, hogy ez a modell nem annyira futás és ugri-bugri tornára lett tervezve. Sokkal inkább biciklihez tudom elképzelni, ahol fontos, hogy a nagy sebesség mellett biztonságba tudjuk a fülhallgatónkat. Ha ki is csúszik a fülből, nem tud elrepülni.

Plusz funkcióként jól jöhet autóban, vagy számítógép előtt dolgozva, hogy nem kell keresgélni egy bejövő hívás esetén, hogy hol a headset vége, mert ott van a nyakunkban, és csak a fülbe kell egy gyors mozdulattal igazítani.

Összességében a legjobban az én tetszésemet a Motorola Pulse Escape és a VerveLoop+ nyerte el.

Bővebben itt olvashatsz még a Motorola wireless fülhallgatókról

 Ezek is érdekelhetnek:

Te tudod, hogy mit csinál a gyermeked a nyári szünetben?

Mobil helyett Walkie talkie!?

A gépek egyre okosabbak mi egyre butábbak leszünk?

Az okos tükör majd megmondja, hogy hatékony-e a krémed!

Szólj hozzá

wireless Motorola szponzorált tartalom Fülhallgató Termék teszt Smart megoldás