2017. aug 29.

Termelői borok pincéből az asztalra?

írta: SMARTA
Termelői borok pincéből az asztalra?

wineglass-553467_1920.jpgMinőségi bort inni egyre trendibb, főleg ha az valamelyik pincészetből van, nem pedig a hipermarketek akciós polcairól. Egyre több a borfesztivál, egyre divatosabbak a borvacsorák, komplett hétvégéket lehet eltölteni egy-egy borbirtokon, ahol be lehet szerezni a számunkra ízletes borválogatásokat. De mi van akkor, ha nem jutunk el ilyen helyekre, vagy nem elég gyakran ahhoz, hogy a bor készletünk nem fogyjon ki idő előtt? Hogyan kerülhet mégis minőségi kistermelői bor a pincéből az asztalunkra? Gyere, mutatom!

Kistermelői pince versus borbirtok

A nagynevű borászatoktól ma már tudunk online is rendelni, nem csak a bolti kínálatból vásárolni, ha elfogyott a kedvenc nedűnk, ami jó hír. Ezek a top borászatok az elmúlt években a borfogyasztási trendeket kihasználva szépen növekedtek, és ma már rendelkezésükre áll az a logisztikai és értékesítési, valamint marketing háttér, amely szükséges ahhoz, hogy az ország bármely pontjára, egész évben el tudják juttatni a boraikatvineyard-464181_1920.jpgViszont az országban rengeteg olyan családi borászat, kistermelő van, akik kiváló minőségű borokat állítanak elő, azonban vagy a mennyiség nem elegendő ahhoz hogy nagykereskedőkön keresztül értékesítsék, vagy nincs rá kapacitás, hogy saját webshopot üzemeltessenek

Én is többször jártam már úgy, hogy egy-egy kirándulás vagy nyaralás során beszereztünk pár üveg finom bort, ami nagyon ízlett, viszont utána már nem tudtam újra hozzájutni. Szerintem nem csak én jártam már így, ugye?

Online borpiac?

Úgy tűnik, hogy erre a "problémára" született is már megoldás, méghozzá egy online piactér. Nem rég fedeztem fel a wineliner.com oldalt - com végződés ellenére ez egy magyar oldal - ami pont ezt a célt szolgálja. Nagy örömmel bele is vetettem magam a nézelődésbe, hogy milyen borvidékekről  - szinte az összes magyar borvidékről van pincészet a kínálatban -, milyen termelőktől, ilyen borokat lehet rendelni. 

A nagy nézegetésben bele is "futottam" egy régi kedvencbe, a Szőke pincészetet is megtaláltam itt. Össze is válogattam egy hatos pakkot, online fizettem és 3 nap múlva már csengetett is a futár a csomagommal. 20170718_141912.jpgAlapvetően ugyan úgy működik ez a piactér is, mint bármilyen hagyományos webáruház, annyi különbséggel, hogy itt nem egy központi raktárból szállítják a borokat, hanem valóban a termelő adja fel a csomagot. Pont emiatt az a hátránya, hogy egy dobozban csak 1 termelő borai kerülhetnek. De szerintem az legyen a legnagyobb bajunk, hogy 6 üveg finom bor kerül be a lakásunkba :-)

Ismeretlen borásztól kóstolás nélkül?

Mivel jómagam nem vagyok borszakértő - attól függetlenül, hogy szeretem a minőségi bort -, ezért segítség nélkül a leírás és a címke :-) alapján döntenék. De nem kell, mert erre is van egy nagyon remek megoldása az oldalnak: úgynevezett Wineliner Sommelier-k segítenek. Ők nem fizetett szakértők, hanem olyan borkedvelők, akik már sokszor vásároltak ezen a felületen és rendszeresen értékelik a megkóstolt borokat.

Ha Téged is érdekelnek a kistermelői minőségi borok, akkor mindenképp nézz fel az oldalra! A Facebook oldalon pedig nagyon sok aktuális infót találsz!  

Ezek is érdekelhetnek:

4 grillpác, ha tökéletes végeredményre vágysz! - VIDEÓVAL

4 nyári hűsítő koktél, amit ki kell próbálnod! - VIDEÓVAL!

Omlós sertésszűz friss kerti zöldségekkel

Egy igazi csajos vacsora: SousVide csirkemell gyümölcsökkel és sabayon mártással

Szólj hozzá

online vásárlás Bor Szőlő Gasztronómia Tippek Promóció wineliner Szőke pincészet termelői bor