2016. nov 13.

Marie Claire fashion days egy hétköznapi nő szemével

írta: SMARTA
Marie Claire fashion days egy hétköznapi nő szemével

mc.jpgHétvégén kilátogattam a Marie Claire fashion days-re, amely életem első divatbemutatója volt. Ha egy szóval kellene összefoglalnom az ott töltött pár órát, akkor az ’érdekes’ szót használnám. Láttam gyönyörű és hordható ruhákat, de voltak számomra érthetetlen kreációk is. A modellek kissé furák voltak, de lehet, hogy csak én nem vagyok hozzászokva ezekhez az eseményekhez.  

Irány a divat bemutató

Kaptam egy meghívót a Marie Claire Fashion Days-re, amely szakmailag nem áll túl közel hozzám – nem vagyok se divat őrült, se fashion blogger - , de hétvégi barátnős kikapcsolódásnak egész jónak tűnt. Ráadásul még soha nem jártam a Várkert-bazárban sem, így gondoltam nem hagyom ki.

Michal Negrin és Kazar

Az első benyomásom, amikor beléptem az volt, hogy mit keresek én itt, nem igazán illek ezek közé a fiatal vagy fiatalosnak látszani akaró, legutolsó trend szerint öltözött lány és nő közé. Szerencsére nem volt túl sok időm töprengeni  ezen, mert pár perc múlva kezdődött a Kazar és Michal Negrin bemutatója. Lüktető zene, és a kifutón már vonulnak is a modellek.

image-0-02-05-d4ab0c794880aab9511cabdb06f0b47e36a0741d593435d05b1bd066483eb2e9-v.jpg

A ruhák kifinomultak, nőiesek, egyediek és számomra lélegzetelállítóan szépek voltak. Mindegyik olyan volt, amelyet el tudok képzelni az utcán, rendezvényen, de a legfontosabb, hogy hús-vér nőn is. Az igényes ruhához, igényes cipő dukál, amelyben nem is volt hiba, hiszen a Kazar cipői is a nőiességet és az elegáns stílust sugározzák. Egyetlen kétségem volt a cipőkkel kapcsolatban, hogy némelyik olyan magas sarkú volt, hogy még a modellek is nehezen tudtak bennük menni, mi van akkor a hétköznapi nőkkel?

mn.jpg

A következő bemutatóról inkább nem nyilatkozom, mert nem értek a divathoz, és nem akarok magyar tervezők munkáiról értekezni. Összességében ezek nem hétköznapi ember számára hétköznapi viseletre készülnek.

Hová tűnt az élet a kifutóról?

Inkább a modellekről ejtenék egy gondolatot. Legutoljára, amikor divatbematatókat néztem a tévében még Cindy Crawford és Claudia Shiffer vonultak a kifutón, és írtunk 90-es éveket. Az akkori modellek a kifutón vonzóak voltak, volt bennük élet. Most a kifutón inkább robotok vonultak élettelen arckifejezéssel. Ez még a vonzó ruhát is élettelenné és kevésbé kívánatossá tette. De ahogy mondtam, ez nem a szakmám, lehet, hogy ma ez az elvárás, és pár év múlva már 32-es méretű, fenékkel és mellel nem rendelkező robotok mutatják be a ruhákat.

Igazi emberek, hordható ruhák

Ehhez képest teljesen felüdülés volt az „Év street style szettje” bemutató, ahol 24 valódi nő és egy igazi férfi vonult végig az általa megálmodott összeállításban. Voltak köztük is modell alkatok, de a legtöbb nő valós méretekkel és formákkal rendelkezett. A csodás és hordható ruhákban vidám, mosolygós emberek voltak, akikre jó volt ránézni. Hiába nem voltak profik, magabiztosan lejtettek végig a kifutón és a szemükben ott volt az izgalom tüze, hogy kié lesz a nyertes szett.

az-ev-street-style-szettje_1_680x480.png

Visszatérve a ruhákra a Street style szettek mellett a Whirpool divatbemutatóján felvonuló lágy, nagyon nőies, finom alapanyagokból készült összeállítások ragadtak magukkal. Nem egy olyan ruha kreáció volt, amelyben akár magamat is el tudtam volna képzelni.

image-0-02-05-a0aca9ae2674f02b08640fd23fb981dfb639441ecae6717ca2b97454143fac11-v.jpg

Összességében kellemes kikapcsolódás, érdekes élmény volt egy divat nap, de azt hiszem maradok a saját világomban, és inkább a konyhai és a háztartási trendeket követek.

Ha kíváncsi vagy a Whirpool bemutatóra, akkor az élő bejelentkezés videóját megtalálod a Facebook oldalamon.

További fotókat pedig az Instagram oldalamon találsz.

Fotó: smarta és marieclaire.hu

Szólj hozzá

szépség Újdonságok Divat