2017. jan 05.

Hitek és tévhitek a tartósan végleges szőrtelenítésről

írta: SMARTA
Hitek és tévhitek a tartósan végleges szőrtelenítésről

Ha nyárra sima lábakat akarsz, most kezdj neki!

beautiful-1274064_1280.jpg

A nő életét körülbelül a kamaszkortól végig kíséri a szőrszálak elleni küzdelem. A harcban számtalan eszköz és fegyvernem áll rendelkezésünkre, de megtalálni a legmegfelelőbbet nagyon nehéz. Én is kipróbáltam már minden létező dolgot, de lassan véget ér a harcom. Nem azért mert meguntam (bár bevallom, közel 25 év harcba belefárad az ember lánya), hanem mert úgy tűnik, hogy lassan örökre megszabadulok a szőrszálaktól. Ha Ti is hasonló cipőben jártok, és keresitek a végleges megoldást, akkor íme az én történetem.

A modern fordulat a szőrtelenítésben

A kezdetekhez képest az eszköztár fejlődött, már kényelmesebben használhatóak (az epilálás azért még mindig ugyan úgy fáj, mint a 90-es évek elején), de pár éve megjelentek a hosszan tartó és végleges megoldást nyújtó alternatívák is. Ezekkel régóta szemezgettem, de elég drágának tűntek és nem éreztem égető fontosságúnak, ráadásul időm is volt, hogy hetente egyszer rendbe tegyem magamat.

young-woman-1745173_1280.jpg

Mindez a babavárás és az első otthon töltött évben fordult meg. A növekvő pocakomtól már nem tudtam magamat szőrteleníteni, a szülés után pedig erre se időm, se energiám nem volt. Ekkor eszméltem rá, hogy ide drasztikus és végleges megoldás kell.

A tartós nem egyenlő a véglegessel? Mi a szösz az az IPL?

Vettem is egy 3 alkalmas IPL szőrtelenítő bérletet akciósan egy kupon oldalon, amiről úgy éreztem, hogy megéri a még akciósan is kicsit húzós ár az örök simaságot. Kiszámoltam, hogy most van február, akkor májusra már szuper sima lesz a bőröm.

No igen, itt volt az, hogy nem olvastam utána, nem néztem meg az apró betű részt, hogy az IPL vagy villanófényes technológia tartós szőrtelenítést ígér csupán, ami 1-4 hónap, nem pedig végleges. A másik tévedésem pedig az volt, hogy 3 hónap alatt csupasz leszek. Már csak a szőrszálak anatómiája sem teszi ezt lehetővé, mert az alvó fázisban lévő szőrszálak akár hónapokig szunnyadnak, majd a leglehetetlenebb időpontban bukkannak fel.

Lézerrel a szőrszálak ellen

laser-hair-removal_underarm.jpg

A barátnőmnek elsírtam bánatomat, és ő javasolta, hogy a lézeres szőrtelenítést válasszam, mert az tényleg örökre szól. Ő ekkor már túl volt néhány testrészen. Ekkor alaposan utána is olvastam, hogy mit várhat az ember és mire figyeljen. A barátnőm egy belvárosi szalonba járt (Széplaki Stúdió), meg volt elégedve, gondoltam egy próbát nekem is megér. Ennek 3 éve, és jelentem sok helyen végleg megszabadultam a felesleges szőrszálaktól! És bevallom rá is kaptam, így szinte már majdnem minden helyről eltűnt az, ami zavart, és tényleg örökre! :-)

5 fontos dolog, amivel légy tisztában, ha a lézeres szőrtelenítés mellett döntesz:

  1. Minimum 8, de inkább 10-12 alakomra van szükség ahhoz, hogy tényleg maradéktalanul simának érzed a bőröd
  2. Két kezelés között 1 hónapnak el kell telnie, és az első kezelést megelőzően legalább 2 hóna
    pig már ne használj epilátort, vagy gyantát, a kezelés megkezdése után is már csak borotválkozz!
  3. A kezelésre 3-4 napos borostával érkezz! Ha túl hosszú nem megy át, ha rövid, nem éri el.
  4. Tanácsos ősszel-télen elkezdeni a kezelést, hogy következő nyárra már 70-80%-osak legyünk.
  5. Ha már készen vagy, utána is számolj azzal, hogy a megbújó szálak miatt évente egyszer érdemes megismételni az eljárást.

 girl-1928070_1280.jpg

Fáj-e? Nem kellemes, főleg az érzékenyebb helyeken kicsit fájhat, de nem rosszabb, mint a gyantázás :-)

Most még van kb. 6 hónap a strandszezonig, ha eldöntötted, hogy Te is örökre meg akarsz szabadulni a kósza szőrszálaktól, akkor ne várj, cselekedj most!

A kezelésről bővebben itt olvashatsz még >>>

Ha érdekelnek a szépség trükkök, és modern megoldások, akkor kövesd a Facebook oldalt is!

Képek: pixabay.com, http://perfectimagemedspa.com/laser-hair-removal/

Szólj hozzá

szépség Tippek Szőrtelenítés