2017. okt 22.

Bevezetés előtt teszteltem a vadonatúj Hyundai KONA-t

írta: SMARTA
Bevezetés előtt teszteltem a vadonatúj Hyundai KONA-t

Kompakt SUV női szemmel

hyundai_kona_cover.jpgA Hyundai vadonatúj modelljét a KONA-t a Frankfurti Autószalon után, az európai sajtó képviselői Barcelonában ismerhették meg, és próbálhatták ki különböző terepviszonyokon. A Hyundai Magyarország vendégeként én is kiutaztam és tesztelhettem több motorváltozattal és színben ezt a szabadidős autót. A magyar márkakereskedésekbe november elején érkezik a benzines változat, jövőre pedig a dízel kivitel. De nézzük, hogy mire is számíthatunk a Hyundai legújabb SUV kategóriába tartozó tagjától.

Hyundai KONA: Szerelem második látásra

Amikor megkaptam a meghívót és a háttéranyagot a rendezvényre kicsit bizonytalan voltam, hogy tetszik-e az autó kívülről vagy sem. Talán a merész színválasztás és a színében eltérő tető miatt először a Citroen Cactus-a jutott az eszembe, ami sem képen, sem élőben nem tetszik.4szin.jpgA reptéren több mint 20 KONA várt ránk, 4 színben, különböző motorokkal és váltóval. Érkezési sorrendben mindenki választhatott egyet, mi egy bordó 177 lóerős 1,6-os, automata sebváltós dízel modellel indultunk el a tengerparti szerpentinre, amit az ebédet követően egy zöld 1,0-literes manuális váltós 120 lóerős benzinesre cseréltünk, hogy megmásszuk a hegyeket.all-new_hyundai_kona_piros_front.jpgÉlőben az autó külseje kellemes csalódás volt az előzetes várakozásaimhoz képest, mert teljesen arányos, nem túl nagy, de igencsak vagány autó. Az is sokat dobott az első élményen, hogy egymás mellett parkoltak a színes KONA-k. Nagyon jól eltalálták a színeket, fiatalosak, vibrálnak és ezekkel tényleg ki lehet tűnni a tömegből.

Ha nem csak a külső számít

all-new_hyundai_kona_interior_zold.jpgA belső kialakítás, és dizájn pedig formabontó. Az autók külső színéivel tökéletesen harmonizálnak a belső elemek. Nem csak az ülések és a kormánykerék varrása, de a műszerfalon a légbeömlők körüli elemek és a biztonsági övek is tökéletes összhangot alkotnak a külső megjelenéssel. Belső színkombináció tekintetében engem kevésbé nyűgözött le a piros autó, a lime zöld viszont nagyon-nagyon dögös és vagány hatást keltet.

Stabilitás és biztonság

A vezetési élményen a kormányról állítható head-up display nagyon sokat dobott, én még korábban nem találkoztam ilyennel. Ezen a műszerfal fölött lévő, átlátszó panelen folyamatosan nyomon tudtam követni az aktuális sebességet, az adott útszakaszon megengedett maximális sebességet, illetve a navigációs alapokat is. Mivel teljesen idegen helyen vezettem, ráadásul mediterrán habitusú autósok között nagy biztonságérzetet adott, hogy nem kellett levennem a szemem egyáltalán az útról.all-new_hyundai_kona_interior_muszerfal.jpgA 8 colos műszerfali displayről lehet minden fontosabb dolgot állítani, illetve a kamerás tolatóradar képe is kellemes nagyságban ad visszajelzést. A csinos sportkormányról pedig akár menet közben lehet a menüben mászkálni, beállítani a tempomatot.

A 177 lóerő a kompakt méretű kasznit könnyedén mozgatta, az autópályán amikor odaléptem a gázra, erőlködés nélkül, dinamikusan gyorsult. Házi tesztelésben (0-ról 100-ra) 40-ről 140-re (autópályán még sem lehetett állásból indulni :-) ) 15 másodperc alatt gyorsult, az erőteljes fékezésnél is teljesen stabilnak éreztem, végig kontroll alatt tudtam tartani az autót. A szerpentinen stabilan és könnyedén lehetett kormányozni, nem volt szükség sem különösebb erőkifejtésre, sem enyhe túlkormányozásra.

Offroad élmény 4x4 keréken all-new_hyundai_kona_offroad.jpg

A tesztelés számomra egyik legadrenalindúsabb része az offroad élmény volt, mert a zuhogó eső délutánra jól fellazította az agyagos talajt, és amire mi odaértünk már majdnem kérdéses is volt, hogy mehetünk-e, elég biztonságos-e még. Ennek megfelelően először még óvatoskodtam, de miután egy viszonylag mély pocsolyán átmentünk mindenféle stabilitási probléma nélkül, bátrabb lettem, és kicsit jobban megtoltam, de egyetlen másodpercre sem éreztem azt, hogy ne lennék ura az autónak.

Visszaúton férfi vezetőtársam elég sportosra vette a terepet, és az országúti kanyarokat is, de azon túl hogy néha felvisítottam és kacagtam, nem sikerült rám hoznia a frászt, mert éreztem, hogy az autó biztonságosan, stabilan rója a kilométereket  :-)

Már várom a hazai premiert, hogy utána egy hétig házi körülmények között is tesztelhessem a Hyundai KONA-t, és megtapasztalhassam azokat a további előnyöket, amiket láttam az image videóban, és a leírásokban, de ez alatt a pár óra alatt nem tudtam kipróbálni. 

A KONA tesztelésről felkerült a videóm is a YouTube csatornámra.

Addig pedig nézd meg a Hyundai i30-ról készült tesztelős videómat itt >>>

És azt, hogy hogyan teszteltük erdei körülmények között a Hyundai Tucson-t itt találod >>>

Ha tetszett a beszámoló, nyomj egy lájkot!

Ha kíváncsi vagy a folytatásra, akkor csatlakozz a SMARTA Facebook csoporthoz! További saját képekért pedig kövesd az Instagram oldalamat!

Ezek is érdekelhetnek:

5 nyomós érv a magasnyomású mosó mellett – teszteltem!

Ha több kell: egyedi igényekre formált háztartási gépek

A csapból már jéghideg szóda is folyhat?

4 grillpác, ha tökéletes végeredményre vágysz! - VIDEÓVAL

Szólj hozzá

női autó i30 Autó SUV Hyundai Tippek Kona Tucson Offroad autó teszt Head-up kijelző