Új trend az e-kereskedelemben?! Nincs akció, sőt pénzt kérnek, hogy vásárolhass!!!
Egyre nagyobb az értékesítési verseny, mindenki meg akarja szerezni a vásárlók forintjait, épp ezért egyre merészebb dolgokat találnak ki a kereskedők. De vajon mennyire nyitott a piac az új koncepciókra? Látatlanban hajlandóak vagyunk azért fizetni, hogy a későbbiekben vásárolhassunk? Hiszünk eléggé a közösség erejében, és tudunk mi magunk is a lojalitásunkkal fizetni azért, hogy több maradjon hónap végén mindenkinek a pénztárcájában? Az organicav teljesen új értékesítési koncepciója elsőre több kérdést vet fel, mint amire választ kapunk, ha csak végig szaladunk ennek a magyar csapatnak az oldalán.
Vegye-vigye, mert akciós!
Az elmúlt bő 10 évben, amióta szárnyra kapott az elektronikus kereskedelem számtalan módját látjuk annak, hogy hogyan csábítják magukhoz az ügyfeleket a webshopok. A sok különböző módon használt eszközben egy dolog azonban azonos: a kereskedők akciót adtak el. Az AKCIÓS felírat láttán mindenkiben beindult a vásárlási ösztön, és sokszor olyan dolgokat is megveszünk, amire amúgy nincs is igazán szükségünk, mert hát olcsóbb volt (legalábbis mi ezt gondoljuk).
Az akció értékesítése mai napig is vonzza a tömegeket, és sok esetben elég egy akciós címkét kitenni akár a virtuális boltunk polcaira, és máris nézhetjük a statisztikákat, hogy annak a terméknek mennyivel ugrik meg az értékesítése.
Akció nincs, tagdíj van!
Ezzel szembe az organicav webáruházban nemhogy nincsenek akciók, még pénzt is kérnek azért, hogy te ott vásárolhass. Ez első hallásra teljesen szembe megy azzal a trenddel, amit megszokott a fogyasztói társadalmunk, és némi értetlenkedéssel próbál a vevő rájönni a turpisságra, hogy őt most át akarják-e verni, vagy mi is folyik itt tulajdonképpen, mert ilyennel még nem találkozott korábban.
Hol van itt az átverés?
Majd elkezd tetszeni az ötlet, hogy annak ellenére, hogy nincs klasszikus értelemben vett akciós ár, mégis olcsóbbak a bio, organikus, és mindenmentes termékek, mint máshol. Ilyenkor azonban reflexszerűen beugranak a rossz beidegződések, hogy biztos akkor valami MLM rendszerbe kell beszállni, vagy nem is juthatok mindenhez hozzá, csak havonta a befizetett fix díjért kapok valami csomagot, aminek a felére sincs szüksége.
Igen, mert ilyenek vagyunk. Bizalmatlanul fordulunk az újdonságok felé, hitetlenkedve nézzünk olyan dolgokra, ami úgy tűnik jó lehet számunkra, és keressük azt a pontot, hogy hol akarnak bennünket átverni.
Az a rossz és egyben a jó hírem is, hogy nincs itt semmilyen átverés, nem akarnak bennünket lenyúlni, sőt! A social felületek térnyerésével a közösségi összetartás és közösségben rejlő erőt és potenciált akarják ezek a magyar fiatalok a maguk és a mi javunkra fordítani. De hogy mit is jelent ez pontosan?
Ki lehet szállni az árháborúból?
Hosszú évekig dolgoztam kereskedelemben pontosan láttam, hogy milyen vérmes harcok vannak 1-2% kedvezményért is, hogy a kiskereskedő 5 forinttal alá mehessen a konkurenciának, aki aztán az alá megy újabb 5 forinttal, és a végén szinte mindenki azért dolgozik, hogy elfáradjon, de neki legyenek a legjobb ára a piacon.
Ezzel szemben ez a magyar startup kiszállt a klasszikus egymás alá árazós versenyből, és azt mondta, hogy ő egy fillér árrést sem tesz a termékekre, hanem mondhatni, hogy azon az áron adja tovább nekünk fogyasztóknak, amilyen áron ő - akár a nagykereskedőt is kihagyva a beszerzési láncból - közvetlenül a gyártótól veszi. Így nem kell fölösleges energiákat pazarolniuk az árversenyre, tudnak az üzlet más, kreatívabb területére fókuszálni.
De miért is jó ez nekik, merül fel jogosan a kérdés. Ezek a jó árak nem csak úgy, bárki számára elérhetőek a piacon, mert hát nem jótékonysági intézményt alapítottak, hanem for-profit vállalkozási ötlet fogalmazódott meg bennük. Aki tőlük, ilyen árakon akar vásárolni, annak csatlakoznia kell az organicav közösségéhez, és minden hónapban be kell fizetnie a fix tagdíjat.
Ez a start-up túléli?
És itt érkeztünk meg a vállalkozás financiális kérdéséhez: vajon az organicav össze tud gyűjteni annyi embert, akik a jövőben a jó árak miatt csak náluk vásárolnak bio, organikus, laktózmentes, gluténmentes, kézműves... termékeket, hogy a nap végén a befizetett havi díjakból (ami nem is magas, mindössze havi 1.290 Ft - ami 1-2 latte ára), képesek legyenek profitábilissá tenni ezt az egyedi ötletet?
Én a magam részéről drukkolok nekik, és már be is regisztráltam hozzájuk, mert gyors számításaim alapján, ha a jövőben kizárólag az organicav-nál szerzem be azok a termékeket, amiket amúgy is rendszeresen itt-ott megveszek, akkor egy év alatt akár 80.000 Ft-ot is meg tudok takarítani, ami nem kevés.
Ha kíváncsiak vagytok arra, hogy az én első csomagomban mik érkeztek, akkor nézzétek meg ezt a videómat.
Ezek is érdekelhetnek:
7+1 vállalkozási ötlet munka és gyerek mellett
A tökéletes kotyogós kávé titka 5 lépésben
Ebbe nem halhatsz bele: hatékony takarítás irritáló vegyszer nélkül!?