2019. jún 11.

Új trend az e-kereskedelemben?! Nincs akció, sőt pénzt kérnek, hogy vásárolhass!!!

írta: SMARTA
Új trend az e-kereskedelemben?! Nincs akció, sőt pénzt kérnek, hogy vásárolhass!!!

shopping-4000414_1920.jpgEgyre nagyobb az értékesítési verseny, mindenki meg akarja szerezni a vásárlók forintjait, épp ezért egyre merészebb dolgokat találnak ki a kereskedők. De vajon mennyire nyitott a piac az új koncepciókra? Látatlanban hajlandóak vagyunk azért fizetni, hogy a későbbiekben vásárolhassunk? Hiszünk eléggé a közösség erejében, és tudunk mi magunk is a lojalitásunkkal fizetni azért, hogy több maradjon hónap végén mindenkinek a pénztárcájában? Az organicav teljesen új értékesítési koncepciója elsőre több kérdést vet fel, mint amire választ kapunk, ha csak végig szaladunk ennek a magyar csapatnak az oldalán.

Vegye-vigye, mert akciós!

akcio.jpgAz elmúlt bő 10 évben, amióta szárnyra kapott az elektronikus kereskedelem számtalan módját látjuk annak, hogy hogyan csábítják magukhoz az ügyfeleket a webshopok. A sok különböző módon használt eszközben egy dolog azonban azonos: a kereskedők akciót adtak el. Az AKCIÓS felírat láttán mindenkiben beindult a vásárlási ösztön, és sokszor olyan dolgokat is megveszünk, amire amúgy nincs is igazán szükségünk, mert hát olcsóbb volt (legalábbis mi ezt gondoljuk).

Az akció értékesítése mai napig is vonzza a tömegeket, és sok esetben elég egy akciós címkét kitenni akár a virtuális boltunk polcaira, és máris nézhetjük a statisztikákat, hogy annak a terméknek mennyivel ugrik meg az értékesítése.

Akció nincs, tagdíj van!

credit-card-1730085_1920.jpgEzzel szembe az organicav webáruházban nemhogy nincsenek akciók, még pénzt is kérnek azért, hogy te ott vásárolhass. Ez első hallásra teljesen szembe megy azzal a trenddel, amit megszokott a fogyasztói társadalmunk, és némi értetlenkedéssel próbál a vevő rájönni a turpisságra, hogy őt most át akarják-e verni, vagy mi is folyik itt tulajdonképpen, mert ilyennel még nem találkozott korábban.

Hol van itt az átverés?

startup-3267505_1920.jpgMajd elkezd tetszeni az ötlet, hogy annak ellenére, hogy nincs klasszikus értelemben vett akciós ár, mégis olcsóbbak a bio, organikus, és mindenmentes termékek, mint máshol. Ilyenkor azonban reflexszerűen beugranak a rossz beidegződések, hogy biztos akkor valami MLM rendszerbe kell beszállni, vagy nem is juthatok mindenhez hozzá, csak havonta a befizetett fix díjért kapok valami csomagot, aminek a felére sincs szüksége. 

Igen, mert ilyenek vagyunk. Bizalmatlanul fordulunk az újdonságok felé, hitetlenkedve nézzünk olyan dolgokra, ami úgy tűnik jó lehet számunkra, és keressük azt a pontot, hogy hol akarnak bennünket átverni.

Az a rossz és egyben a jó hírem is, hogy nincs itt semmilyen átverés, nem akarnak bennünket lenyúlni, sőt! A social felületek térnyerésével a közösségi összetartás és közösségben rejlő erőt és potenciált akarják ezek a magyar fiatalok a maguk és a mi javunkra fordítani. De hogy mit is jelent ez pontosan?

Ki lehet szállni az árháborúból?

alone-3974361_1920.jpgHosszú évekig dolgoztam kereskedelemben pontosan láttam, hogy milyen vérmes harcok vannak 1-2% kedvezményért is, hogy a kiskereskedő 5 forinttal alá mehessen a konkurenciának, aki aztán az alá megy újabb 5 forinttal, és a végén szinte mindenki azért dolgozik, hogy elfáradjon, de neki legyenek a legjobb ára a piacon.

Ezzel szemben ez a magyar startup kiszállt a klasszikus egymás alá árazós versenyből, és azt mondta, hogy ő egy fillér árrést sem tesz a termékekre, hanem mondhatni, hogy azon az áron adja tovább nekünk fogyasztóknak, amilyen áron ő - akár a nagykereskedőt is kihagyva a beszerzési láncból - közvetlenül a gyártótól veszi. Így nem kell fölösleges energiákat pazarolniuk az árversenyre, tudnak az üzlet más, kreatívabb területére fókuszálni.

De miért is jó ez nekik, merül fel jogosan a kérdés. Ezek a jó árak nem csak úgy, bárki számára elérhetőek a piacon, mert hát nem jótékonysági intézményt alapítottak, hanem for-profit vállalkozási ötlet fogalmazódott meg bennük. Aki tőlük, ilyen árakon akar vásárolni, annak csatlakoznia kell az organicav közösségéhez, és minden hónapban be kell fizetnie a fix tagdíjat. 

Ez a start-up túléli?

crew-o45zybfacx6s9xsqg6owmiks09x1zrbooyyyw210za.jpegÉs itt érkeztünk meg a vállalkozás financiális kérdéséhez: vajon az organicav össze tud gyűjteni annyi embert, akik a jövőben a jó árak miatt csak náluk vásárolnak bio, organikus, laktózmentes, gluténmentes, kézműves... termékeket, hogy a nap végén a befizetett havi díjakból (ami nem is magas, mindössze havi 1.290 Ft - ami 1-2 latte ára), képesek legyenek profitábilissá tenni ezt az egyedi ötletet?

Én a magam részéről drukkolok nekik, és már be is regisztráltam hozzájuk, mert gyors számításaim alapján, ha a jövőben kizárólag az organicav-nál szerzem be azok a termékeket, amiket amúgy is rendszeresen itt-ott megveszek, akkor egy év alatt akár 80.000 Ft-ot is meg tudok takarítani, ami nem kevés.

Ha kíváncsiak vagytok arra, hogy az én első csomagomban mik érkeztek, akkor nézzétek meg ezt a videómat. 

Ezek is érdekelhetnek:

7+1 vállalkozási ötlet munka és gyerek mellett

A tökéletes kotyogós kávé titka 5 lépésben

Így válassz kerti bútort!

Ebbe nem halhatsz bele: hatékony takarítás irritáló vegyszer nélkül!?

 

Szólj hozzá

startup webshop vállalkozás online vásárlás Életmód e-kereskedelem Trend vállalkozási ötletek organicav