2016. okt 23.

Így szeretem a kávémat – egy kávérajongó vallomása

írta: SMARTA
Így szeretem a kávémat – egy kávérajongó vallomása

#szenvedelyesenszeretem

image-0-02-05-b0548ee3b6b6f48815722de0e4c5346c6fc7f1c58c290bc7d527d66c1462333b-v.jpg

A kávéval csupán pár éve kötöttem örök, és elválaszthatatlan kapcsolatot, amely már-már függőségnek is nevezhető. Nem volt ez mindig így, a viszonyom hullámzó volt a fekete nedűvel. Volt, amikor csak kényszerből ittam, de nem szerettem, volt amikor felturbózva fagyival és rengeteg tejszínhabbal, ami minden csak nem kávé, aztán találkoztam a tökéletes olasszal, aki  elcsábított, és azóta is nap mint nap kényeztet.

Cél: ébren maradni

coffee-624730_1280.jpg

A magyarországi kávé választék nagyon széles, így a fogyasztóknak nagyon nehéz dolguk van, hogy mit is válasszanak. Általában az határozza meg az első kávé élményeket, amelyet otthonról hozunk. Általában azt a márkát és azt a főzési módot választjuk, amit otthon láttunk, vagy amely a legpraktikusabban megoldható.   Nálam is így kezdődött. Alap karos gép, és előre őrölt kávé. Egyetemista éveim alatt sokat ittam, hogy bírjam a vizsgaidőszak kihívásait, de nem az íz, hanem az ébren maradás volt az elsődleges.

A társasági élet lelke

coffee-830422_1280.jpg

A másik nagyon erőteljes hatással a kávézók vannak az emberek életére. Trendi a különböző nagy kávéláncok kínálatát inni. A fiatalok kiadnak akár több, mint 1.000 Ft-ot is egyetlen, nagyméretű kávéra, ami inkább ízesített, habosított, amerikai divatkávé, mint klasszikus fekete. Az egyetem után nekem is volt egy ilyen korszakom. Barátokkal, barátnőkkel kávézókban találkoztunk, és rendeltük a kávé koktél csodákat. Ez megint nem a kávéról, hanem az együtt töltött élményről szólt.

Első találkozás az igazi olasszal

A hobbi kávéfogyasztásom ott dőlt meg, amikor munka kapcsán ellátogattam egy olasz hagyományos kávépörkölőbe, ahol végig vezettek a gyártási folyamaton, és a pörkölőmester – aki ránézésre már jócskán átlépte a nyugdíjkorhatárt - elmondta, hogy csak délelőtt megy a pörkölő, mert akkor olyanok a fényviszonyok, hogy pontosan látja mikor tökéletes a végeredmény. Ugyanis a kávé testét a termőterület, de a lelkét a pörkölés adja.

bkg-timeline-04.jpg

Természetesen, igazi nagy nyomású presszó gépen főztek is nekem kávét, amelyhez csupán minimális cukor kellett. Amit akkor és ott tapasztaltam megváltoztatta a kávéhoz való viszonyomat. Megértettem, hogy miért is mondják, hogy az igazi kávé minden ízében olasz. Ez volt az a pillanat, amikor éreztem, ezt az ízt, ezt a szenvedélyt nem akarom elengedni.

vergnano_restaurantrotator01_840x398.jpg

Azt is megértettem, hogy mi a különbség a hagyományos, manufakturálisan előállított kávé és az iparilag előállított kávé között. Nem mindegy, hogy kamerák, és robotok állapítják meg, hogy tökéletes-e a pörkölés, vagy egy több évtizedes tapasztalattal rendelkező mester. Sőt, ha igazán finom kávét akarok, akkor szemes kávét választok, és elfelejtem az előre őrölt megoldásokat.

A lélekmelengető rituálé

Azóta beszereztem egy automata gépet – bár ez nem tudja a presszó gépek minőségét hozni – amellyel minden reggel elkészítem a presszó kávémat, kevés barna cukorral. Azért a kényeztetésről nem mondtam le teljesen, hétvégenként tejszínhabbal turbózom fel. Ma már nem sajnálok 6-8 ezer forintot egy kiló kávéra, mert tudom, hogy a mögött minőség van.

cream-571849_1280.jpg

A hétvégi kávézásomnak van egy lelket melengető szeánsza is. Ilyenkor a kisfiammal együtt isszuk meg a reggeli feketét – természetesen ő még csak a Maci kávét fogyasztja. A tejszínhabot ő teszi a saját és az én kávémra is, megszórja az enyémet fahéjjal, a sajátját csoki reszelékkel. Leülünk az ebédlőasztalhoz, elkortyoljuk, és közben megbeszéljük mit csináljunk aznap.

#igyszeretemakavemat #mindenizebenolasz #kaverajongo #caffevergnano

Ha Te is kávé rajongó vagy nyomj egy lájkot és kövesd a Facebook és Instagram oldalaimat!

Ezeket a kávés tartalmakat ajánlom még Neked:

11 tudományos tény a kávé fogyasztás mellett

Ne dobd ki, inkább kend a fenekedre! Halle Berry is ezt teszi! - Hollywood-i szépség trükkök

Kávé nélkül nem létezem – 7+1 emlékezetes mondat a Szívek szállodájából

Fotók: saját, caffevergnano.com, pixabay

Szólj hozzá

Koffein Kávé Smarta konyhája Olaszos Vergnano