2017. ápr 07.

Construma 2017: falazunk, csempézünk, borozgatunk

írta: SMARTA
Construma 2017: falazunk, csempézünk, borozgatunk

20170406_133258.jpg

Megnyitotta szerdán kapuit a hazánk legnagyobb építőipari és belsőépítészeti szakvására, ahol sok mindent megtalálhatunk, ha építkezés vagy komolyabb felújítás előtt állunk, és élvezzük a kreatív vásári hangulatot. Egyik ámulatból estem a másikba, néha pozitív értelemben, de néha igencsak felmerült bennem a kérdés, hogy milyen rendezvényre is érkeztem.

Alapoktól a tetőig

20170406_132503.jpg

A klasszikus Construma kiállítói csarnok az elmúlt évek tapasztalatai alapján hozta azt, amit vár tőle az ember, ha házat akar építeni. Minden jelentős márka képviseltette magát, és egyedi megoldásokat kínáló kisebb kiállítóktól is lehetett tanácsot és ajánlatot kérni. Falazó anyagok, szigetelés, kültéri burkolatok, modern és klasszikus tetőfedő megoldások, ablakok és ajtók … egyszóval minden van itt, amire szükség lehet ahhoz, hogy tető alá hozzunk egy házat.

Persze ez még nem elég, kellenek gépészeti megoldások is, hogy legyen fűtés, hűtés, víz…  itt is lehet találkozni különböző árkategóriájú és minőségű termékkel. Ha kazánt, klímát, vízkezelő berendezést vagy éppen központi porszívót keresünk, jó helyen vagyunk.  

Öko city – az ötlet jó, a kivitelezés már nem annyira

20170406_101823.jpg

A D pavilonban kapott helyett az úgynevezett Öko City koncepció is. Az elgondolás nagy jó, hogy egy helyen megjelenjenek azok az innovációk, technológiák, amelyeknek a felhasználásával fenntartható otthont lehet kialakítani. Nagyon kíváncsi voltam erre a részre, de sajnos nem hozta azt, amit reméltem. A koncepció ház kivitelezése és berendezése nem igazán ragadott magával, és érdemi  információt sem kaptam senkitől. Több emberrel beszéltem a „zöld szőnyegen” belül, de mindenki csak a saját portékájáról tudott beszélni, de a teljes, egységes koncepció összeállítása a kedves látogató feladata. Ezen még lenne mit csiszolni …

Belső terek, amikor a házból otthon lesz

20170406_104243.jpg

Az OtthonDizájn pavilont dedikálták erre a célra. Az ötlet ismét nagyon jó, hogy egy kiállításon az alapkőtől az utolsó bútorig mindenre legyen alternatíva, de itt még van mit fejlődnie a kiállításnak. Nem igazán értettem, hogy hogyan kerülnek a medencék és jacuzzy-k ebbe a pavilonba (ezeket általában a kertben használjuk  - a Construma Kert pavilonba gondoltam volna téma tekintetében, de aztán amikor bementem ebbe a csarnokba rájöttem, hogy miért is nem ott vannak, de erről később), vagy, hogy a konyhabútor gyártók miért keveredtek be a padlóburkolatot kínáló cégek közé, miért nem a konyhás részen vannak. A konyháknak dedikált részen is érződött, hogy a kiállító jóval kevesebb, mint a Konyhakiállításon, de azok a háztartási készülék gyártó márkák akik képviseltették magukat, nem okoztak csalódást a márciusi Konyhakiállítással összevetve, és figyelembe véve, hogy ez a rendezvény nem csak a konyháról szól.

20170406_123626.jpg

A kiállítói standok is vegyes képet mutattak (valószínű túl nagy volt a kontraszt is számomra a frankfurti ISH után, amiről itt írtam). Volt néhány stand, amely kiemelkedett a környezetből, de sok standon csak már a 2. napon is csak unottan várták műanyag széken ülve a kiállítók az érdeklődőket.  Kreatív marketing eszközként megjelent a papírra kézzel írt és celluxszal felragasztott „10% kedvezmény a kiállítási darabokból” cetli is.

Szerencsére voltak azért standok, amelyek mind kivitelezésükben, mind a termék kínálatukban hozták kicsiben azt, amit egy nemzetközi kiállításon láthat az ember.

Kert, ami nincs

A legnagyobb csalódás a kert pavilon volt. Itt már tényleg nem értettem, hogy milyen rendezvényen is vagyok. Cserepes virág, fonott kosár, kerti kesztyű, műanyag papucs, kézműves meggybor… hiányos szőnyegezés és hangulatvilágítás ….hát nem erre számítottam…  Egyetlen pontja volt a pavilonnak, ahol azt éreztem, na ezt vártam, az egy kertépítő mérnők csodás vizes kert koncepciója volt. Ez kellene, hogy az irány legyen, nem pedig vásárfia árulás!  
20170406_134206.jpg

Örülök, hogy bővül a kiállítás, és már nem csak tégláért és cserépért lehet a Construmára kimenni, de ahhoz, hogy a teljes otthonteremtési koncepció azt tudja nyújtani, amit a külföldi vásárokon tapasztal az ember, ahhoz még sokat kell fejlődni. De én drukkolok!

Ez is érdekelhet:

Már nem divat a masszázskád?

A luxus és a technológia randevúja

Kit érdekel a környezettudatosság?

Szólj hozzá

Lakberendezés Kiállítás Építkezés Konyha Fürdőszoba Construma Háztartási készülékek