2017. ápr 17.

Felejthetetlen tojáskrém húsvéti maradékokból - Smarta konyhájából

írta: SMARTA
Felejthetetlen tojáskrém húsvéti maradékokból - Smarta konyhájából

tojaskrem2_low_l.jpgVége a húsvétnak, de nem fogyott el minden? Maradt jó néhány főtt tojás, egy darab sonka, zöldségek? A 4 napos hosszú hétvége utána már nem biztos, hogy a legnagyobb kedvvel fogyasztjuk el ezeket a maradékokat ebben a formájukban, viszont kiváló tojáskrémet lehet belőlük készíteni! 10 perc alatt kész, és garantáltan jobban fog esni. Gyere mutatom! :-)

Történetem a tojáskrémes szendviccsel

A tojáskrémre körülbelül 10 évvel ezelőtt kattantam rá nagyon, amikor az akkori munkahelyem közelében nyílt egy pékség, ahol reggelente szenzációs szendvicseket is lehetett kapni. Mindegyik finom volt, de a tojáskrémesnek nem volt párja. Évekig ettem hetente többször is, és nem tudtam megunni. Aztán munkahelyet váltottam, és nem volt többé tojáskrémes szendvics reggelire, legalábbis olyan nem. Máshol pedig nem találtam meg azt az ízt.

Amikor a kisfiammal várandós voltam, ez is szerepelt a "kívánósságaim" listáján, így nem egyszer szelte át a párom a várost, hogy szerezzen nekem ebből. (Édesanyám hiába készített, annak nem volt olyan íze, az nem kellett :-) )

Sajnos ennek a történetnek is vége lett, amikor a pékség bezárt, így rákényszerültem, hogy kifejlesszem a saját tojáskrémemet, ami majdnem pont olyan :-)

Húsvéti tojáskrém hozzávalói:

  • 6 db főtt tojás
  • 2 szelet (kb. 2 ujjnyi) húsvéti sonka - vagy év közben füstölt-főtt tarja
  • 1 kisebb fej lilahagyma
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál snidlinges sajtkrém (vagy vajkrém ízlés szerint)
  • 2 nagy evőkanál görög joghurt
  • 1 teáskanál mustár
  • friss fűszerek (majoranna, kakukkfű, oregano, petrezselyem, snidling... bátran használjuk azt, ami épp van otthon)
  • 2 kávéskanál só, frissen őrölt bors ízlés szerint

Húsvéti tojáskrém elkészítése:

tojaskrem1_low_l.jpg

A tojásokat a tojás szeletelővel mind a két irányból elvágjuk, hogy apró legyen a fehérje, a sonkát és a lilahagymát apró kockákra vágjuk, a zöldfűszereket finomra aprítjuk. Mindent beledobunk egy aprítóba (esetleg turmixot vagy botmixeret is használhatunk) és szépen összedolgozzuk. Kb. fél órára a hűtőbe tesszük hogy kicsit összeálljanak az ízek. 

Körülbelül 6-8 adag lesz belőle.  

Tipp: Ha nincs snidling kéznél, akkor nagyobb fej lilahagymát is használhatsz. 

Jó étvágyat! 

 

Ha tetszett a recept, akkor tudasd velem egy lájkkal és oszd meg :-)

További tartalmakért kövesd a Facebook oldalamat, videó recepteket a YouTube csatornámon találsz. 

 

Ezek is érdekelhetnek:

Mediterrán kuszkusz saláta Smarta konyhájából

Könnyű spagetti zöldborsó-pestóval és aszalt paradicsommal Smarta konyhájából

Lazac duo Smarta konyhájából

Krémes mediterrán paradicsomleves Smarta konyhájából

Szólj hozzá

Recept Húsvét Tojás Smarta konyhája